Cel mai mare dusman

Poate ca da… dar pentru mine cel mai mare dusman ar fi stresul, insa cel care dicteaza in acest sens e timpul. Exact. Ce m-as face fara el ?! Ar fi poate cel mai bine. N-as fi deranjat dimineata atunci cand ar suna ceasul sau de ce seara nu as putea sta pana dimineata tarziu. Ar fi un lucru de care as fi multumit. Atunci cand pleci la scoala, trebuie de fiecare data sa ajungi intr-un anumit interval de timp, iar acest lucru mi se pare groaznic, dar mai bine spus e asteptarea pauzei, mai ales la unele ore insuportabile. Timpul „ne freaca” pe toti. Tu nu ti-ai dorit niciodata mai mult timp intr-o zi sau in unele momente? Eu unul da. Poate ca imi dau seama de pierderea „lui” prin activitati inutile, dar eu unul as vrea sa fac ca „el” sa-mi ajunga atat pentru nevoi cat si pentru dorinte. Si totusi… poate ca e mai bine asa. Adica, desi urasc sa ma scol dimineata devreme sau sa-mi sune ceasul pana ma hotarasc sa dau cu el de pamant; insa conteaza si ceea ce faci in timp. Daca n-ar exista aceasta notiune, sacra as putea zice, atunci istoria nici nu si-ar mai avea rostul. Anii si secolele importante ale umanitatii ar fi ceva pierdut. Poate ca razboiul de 100 de ani ar fi durat 1000 de ani sau poate cruciadele ar fi continuat pana in prezent. Totusi timpul e cel care ne „inghite” pe toti. Nu iarta nimic. Atunci cand astepti ceva important, nu mai ai rabdare, iar cand acel lucru apare, simti ca ai pierdut prea devreme acele clipe minunate, relaxante, fara stres, fara bataie de cap cu ce nu-ti face placere. Insa cand esti pus in fata lururilor care nu-ti plac iti doresti sa treaca cat mai repede cu putinta. Eu unul nici nu-mi dau seama cand timpul trece, poate doar atunci cand sunt stresat, in rest nici nu pot banui cum de la ora 9 seara poti ajunge fara sa vrei la ora 2-3 noaptea. Mi se pare prea bine pusa la cale o astfel de saritura in viitor. Iar cand vine vorba de infruntat momentele cele mai neplacute, am impresia ca nu se mai termina desi ele in realitate trec mai repede decat cele pe gustul meu.

Poate ca timpul e singurul care aduce in acelasi timp fericirea, bucuria, mangaierea, satisfactia, placerea dar si  durere, întristare, mahnire, necaz, supărare, tristete. Fara el poate viata ar deveni prea monotona si fara haz. Insa depinde mult si de actiunea desfasurata in „timp”. Totul ramane sa vezi cum imbini placutul cu utilul, actiunea care o savarsesti intr-un anumit timp, modul in carea reactionezi, dar si povata pe care o tragi. Totul consta doar in eficienta, incredere, modul de a aborda un oarecare eveniment, dar si provocarea pe care ti-o ofera de fiecare data timpul pentru viitorul apropiat. Fara el am uita sa ne sarbatorim si zilele onomastice…

Un pas mic pentru tine in trecut, inseamna o urma adanca in viitor.

About Radu

„Omului îi trebuie un vis ca să suporte realitatea.” — Sigmund Freud Vezi toate articolele lui Radu

4 responses to “Cel mai mare dusman

  • Caty / Arya

    🙂 Asa e! Ai dreptate! Si eu m-am intrebat de ce trece timpul atat de repede.
    Si eu am realizat cu groaza ca anii trec mult mai repede decat inainte…acum e Craciun….acu tocmai a trecut Pastele….viata si lumea in care traim e intr-o continua graba si trebuie sa tinem pasul cu ea, poate pentru ca ne straduim prea tare, face ca timpul sa treaca atat de repede.
    Stiu cum e cu trezitul de dimineata cand ai impresia ca te-ai odihnit prea putin, stiu cum e cu statul pana tarziu (cand conversezi pe mess cu oameni dragi si nu vrei sa te opresti) stiu ca atunci cand ajungi acasa … nu stii de ce sa te apuci mai intati…si pana te hotarasti…a mai trecut ceva timp si timpul liber ti s-a micsorat. Stiu cum e cand vine weekendul si incerci sa te bucuri de el…si se face duminica seara si te intrebi cand a trecut si nu te-ai relaxat decol, pentru ca ai vrut sa rezolvi cat mai multe. Desi pare o chestie usoara….e de fapt foarte complicat. Pana la urma depinde de fiecare persoana in parte..cum isi foloseste timpul sau cum invata sa si-l foloseasca sa faca cat mai multe lucruri. E obositor :)) Eee si cu zilele alea de nastere…sunt frumoase pana la un punct….apoi devin prea creepy si ajungi la concluzia ca nu vrei sa mai continui sa numeri anii! :))…ca realizezi cum trece timpul :)).
    Asa ca…hai sa invatam sa ne stapanim timpul nostru 🙂 ….pentru a face Istorie…istoria noastra 🙂 (suna bine…nu?)
    pup
    Caty

  • Alexya

    Ai dreptate, intr-un fel, Radu. Timpul trece si nici macar nu iti dai seama. Acum eram si eu la gradinita, iar acum sunt la liceu. Si stii ce? Nu-mi amintesc aproape deloc ce s-a intamplat in acest timp, doar chestiile importante, dar vag. De aceea tin un jurnal 😀 , pt ca amintirile sunt importante 🙂 .
    Eu, una, mai am o ipoteza ca sa zic asa, in legatura cu timpul. Noi, oamenii din ziua de azi, dam vina pe tot ce putem in loc sa dam vina pe noi insine. Acum dam vina ca nu avem destul timp pentru ca timpul e tot in miscare, dar sincer, noi suntem de vina, pentru ca nu stim ce vrem de la viata, nu stim cum sa ne organizam timpul, nu stim ceea ce suntem cu adevarat. Suntem o generatie care vrea multe, dar in acelasi timp nimic, pentru ca nu suntem constienti de gravitatea situatiei noastre, a poporului roman:)) . In concluzie suntem o generatie care viseaza mult, dar nu stim cum sa facem ca visele sa se indeplineasca, pentru ca ne este prea frica sa lasam sa vada lumea ce vrem sa fim si cine suntem cu adevarat. Asa ca ne gandim incontinuu ce ar trebui sa facem ca lumea sa ne placa, dar vin in contradictie placerile si dorintele noastre, si asa trece timpul… fara sati dai seama. Ok, am impresia ca am scris doar aberatii asa ca ma opresc, Take care, Radu 🙂 .Pupici,
    Alexya

  • Andi

    Timpul trece….fie ca vrem sau nu…si uneori ne mai si asculta,cand il rugam sa treaca mai repede sau din contra…
    In speranta ca ma asculta acum,sa treaca mai repede,sa vina balul:X tezele:-s si apoi vacanta:D
    🙂

Lasă un răspuns

