X şi Y, de nedespărţit

tangenta ochiului meu înghite hăul divizat
– în mine şi în tine –
doar tu, pe axa irisului, înveţi geometria sferelor albastre
iar eu, din centru,

privesc nedumerit şi însetat spre un infinit,

un abis al speranţei mediane…

Mă învârt într-un cerc de foc,

o sferă în care noi doi ne aflăm paraleli în gol.

O, raza mea de puritate !

ce se-nalţă perpendicular pe a mea viaţă,

numai tu eşti divizată într-o sută, poate o mie sau poate…

nici măcar într-o veritabilă constantă.

Coordonata sufletului meu îmi spune

– fugi, aleargă, n-o lăsa –

– ea este derivata ta. –

Expresia feţei tale, o fracţie de gânduri îmi provoacă;

Oare limita iubirii chiar nulă este ?

Sau doar formula îndrăgostiţilor este sigură şi pură?

Pătratul magic al prieteniei,

veghează printr-un simplu radical

asupra veşniciei gândurilor noastre.

Un şir de fluturi în stomac

păşeşte uşor la fiecare pas…

În mintea noastră

doar diametrul raţiunii mai contează

Nu şi echivalenţa nebuniei de altă dată,

Ce odinioară ni se părea o funcţie continuă,

echivocă…

About Radu

„Omului îi trebuie un vis ca să suporte realitatea.” — Sigmund Freud Vezi toate articolele lui Radu

3 responses to “X şi Y, de nedespărţit

Lasă un răspuns

